אצלכם זה בוכה? – סיפורי אימהוּת – אסופה דיגיטלית

אצלכם זה בוכהששה סיפורים, שיש בהם אימהות והורות, והמטמורפוזות שעוברים חייהן של אמהות עם כניסתו של אדם חדש לחייהן. ילד או ילדה. קטנים. רק נולדו. וכבר הופכים את עולמן של נשים, את עולמם של גברים למשהו אחר לגמרי.

ב- אי ספיקת לב מספרת שרון פידל על איך התינוקת שנולדה כמעט עלתה בחייה של המספרת, ומצד שני, אלמלא הלידה, ספק אם היתה מתגלה אותה אי ספיקת לב, משום שכולנו נוטים לדחות את הרגשת החולשה כמשהו שתיכף יעבור. אלא שמאמץ הלידה התיש את הגוף עד כמעט הסוף..

והחיים שאחרי.

ב- מרתף הבלט חוזרת גאולה שינה אל הרחוב ההוא בתל אביב, שאז קראו לו בשם אחד והיום קוראים לו בשם אחר, והיא מחפשת אחר המורה ההיא לבלט, שרק אצלה אפשר היה להיות מה שהיא, ולא להחשב לגמרי מוזרה. יש לה מכתב למורה ההיא לבלט, אלא שאין היא זוכרת בדיוק היכן היה המרתף ההוא..

ב- אצלכם זה בוכה?  הסיפור שנתן לקובץ את שמו והוא המסיים את האסופה, כותבת ריקי כהן, שאף ערכה את האסופה, על הילד הראשון, ועל מה שקורה בעולמם של האנשים ש: "פעם לא היינו עצובים לעתים קרובות. לפני ההריון היינו איש ואישה. דיברנו על דברים שאין לזכור עוד. עכשיו, כשהוא חוזר הביתה ואוכל מולי את ארוחת הערב שהכין לעצמו, שואל איך עבר עלייך היום ומה עשית, ואנחנו מנהלים פינג-פונג פרוצדורות ביתיות, ואין לי איך לתאר לו את עשרות השעות האבודות עם התינוק, אני משתוקקת לחזור להיות האישה שהייתי בעיניו."

וזהו הסיפור שנותר בי אחרי קריאת האסופה הזו, הנוגעת ללב, המינורית ועם זאת הנוגעת כל כך ללב ואוניברסלית כל כך.

עוד בספר:

לילות מסננת – אורנה פיטוסי

נימול  – עינת עינהן

קשור בסרט – עדי שורק

מומלץ

אצלכם זה בוכה? עריכה: ריקי כהן. הוצאת בוקסילה

לרכישה

אלה יווניה קוראת ספרים