האדֶס – קָנדיס פוקס

האדסמנהג שכזה יש לי שאחרי ספר מעורר מחשבה / מצוין / חודר חדרי לב ובטן (אפשר גם וגם וגם) וכו', אני נוטלת לי ספר, בדרך כלל ספר מתח, כזה שאמור לגרום לי להפוך דפים עוד ועוד, לקרוא בלילה עד שנעצמות עיני מעייפות, ובסופו לשכוח כמעט לגמרי מגיבוריו הבלתי אפשריים, ועלילותיו שחלקן לעתים כה מופרכות (ולעתים לא, ובכל זאת) עד שאינן מתקבלות על הדעת וההגיון. ספר שיאפשר לספר הקודם, המצוין וכו', לחדור לד.נ.א. הפרטי ולהפוך לחלק מן הזכרון המיידי של ספרים-טובים-ביותר-שתמיד-כדאי-לחזור-אליהם.

כזהו האדֶס; ספר מתח כמו שספר מתח צריך להיות: מעביר זמן, מהפך דפים, מותח, מרתק.. ועוד מעט אשכח אותו לגמרי, אבל להעברת הזמן הריהו משובח למדי.

פרנק בנט הוא בלש משטרה אוסטרלי המובא למלא מקומו של שוטר אחר שנהרג, ומצטרף כשותף לעדן, שוטרת קשוחה, יפה ומרוחקת. גם אחיה של עדן, אריק, משרת באותו מקום, אותה יחידה, ובלא מעט פעמים יצאו יחד לחקירות.

נרקומן שניצל איכשהו מטביעה מצביע על מקום כלשהו, לא רחוק מן החוף, בתוך המים, ובו ארונות מתכת. בארונות מתגלות גוויות של אנשים ונשים שנחשבו נעדרים, או שלא היה מי שידווח עליהם, כולם אחרי איזשהו ניתוח, כולם חסרי איבר פנימי זה או אחר.

במעבר חד, כעשרים שנים אחורה, ובדפוס שונה (שלא נטעה, זהו סיפור אחר, שתיכף יתברר הקשר שלו לסיפור ההווה), אל האיש המכונה האדֶס, מלך העולם התחתון, המתגורר בפאתיה של המזבלה המקומית, פונה אדם ומבקש כי ייפטר עבורו משתי גופות, שתי גופות של ילדים. אלא שמתברר שהילדים לא לגמרי מתים.

וכך במעברים בין הזמנים, בין סיפורם של שני הילדים שנותרו בחיים, לצידו של מלך העולם התחתון, מלך השאול, לבין המסתורין של הגופות המוסיפות ומתגלות, לכולן חסר איבר זה או אחר, כולן אחרי "ניתוח".

והגיבור – קלאסי. בודד (גרוש פעמיים), רגיש, אולי רגיש מדי, מחבב אלכוהול (צריך למצוא התמכרות חדשה לבלשי המאה ה- 21), פרש בודד נאלץ לחלוק עבודתו עם אשה שהיא בלתי מושגת מבחינתו, ומושא תשוקה. ועל הכל – מיתות אכזריות.

מהפך דפים? בהחלט. מופרך? למדי. ככה צריך ספר מתח להיות.

ומשהו שמצאתי בו (כי בלי טיפונת פילוסופיה אי אפשר): ".. אנחנו גורמים כאב וסבל ומוות במדינות בכל העולם, פשוט מפני שאנחנו מכורים לאורח חיים מסוים. אנחנו אף פעם לא רואים ולא פוגשים ולא שומעים את האנשים האלה. אנחנו מתעלמים ממה שלא נוח לנו, זה באופי שלנו." (עמ' 57)

יופי של ספר להעביר איתו את הזמן.

האדֶס – קָנדיס פוקס.  הוצאת כתר. 261 עמודים

Hades – Candice Fox

לרכישה

אלה יווניה קוראת ספרים