ערפילאה – שובו של פי עשר – גלית דהן קרליבך

שובו של פי עשרספר שני בסדרת ערפילאה אף הוא לבני הנעורים חובבי העולם שקצת מעבר, וכמובן חובבי האות הכתובה.

לפני מספר חודשים שוחחתי בענייני ספרים וספרות עם שני תלמידי בכתה ד', שניהם קראו את כל סדרת הארי פוטר, את כל סדרת נרניה, את אגם הצללים, את ערפילאה, כמובן (שניהם שמחו לשמוע שההמשך בדרך) ועוד ועוד. ושמחתי שיש ילדים שעוד קוראים ספרים, ואפילו עבי כרס, ואפילו כאלה שלא קראתי (כל ספריו של ריק ריירדן, למשל), ועוד יותר שמחתי שיכולנו לדון בספרים שקראו ויכולתי לשמוע תובנות מנקודת מבט צעירה קצת יותר.

ובהחלט שמחתי אף אני כי יצא ספר שהוא המשך לערפילאה, ובו שוב הילד שאול שאמו קצת מכשפה, ועל כן הוא חצי מכשף בעצמו ושוב נעלמת אמו, וכמוה נעלמים, בחצות הלילה של לילות ירח מלא, אנשים רבים, בעיקר במדינתנו הקטנה, ושוב המכשפה הטובה עננה, השולטת בערפילאה, וממלכת רעים חדשה – כפילוניה.

"כפילוניה שכנה תחת האדמה, בקו שבין המַגמה ללבה. ריח ביצים רקובות תמידי עמד באוויר בגלל מעיינות הגופרית שנבעו בה. מכיוון שארץ ללא תושבים איננה ארץ, גם כפילוניה זכתה בתושבים, יצורים שנראו כמו אנשים רגילים: היו להם עיניים, רגליים, שיניים, ואפילו אף במרכז הפרצוף, ממש כמו שנהוג. אבל היצורים הללו לא היו בני אדם, אלא כפילים של כל בני האדם שעל בני האדמה. …

כשבכדור הארץ נולד תינוק, חלק הלידות בכפילוניה זעה במהירות ושחררה ביצה חומה ובוצית. לכפיל שבקע לא היו אבא ואמא וגם לא אחים, והוא גידל את עצמו: אכל אדמה ושתה ממי הביצה הסמוכה." (עמ' 98 – 99)

הנה כי כן, נכונה לנו, הקוראים והקוראות, מלחמת עולמות חדשה, בין העולם שבין העננים – ערפילאה, כדור הארץ, והעולם שמתחת לאדמה..

כלי נשק חדישים וישנים, שימוש בכשפים וכוחות על, לטובה ולרעה, בני אדם, שדים, מכשפות ושאר יצורים שאת חלקם פגשנו כבר בספר הראשון, וחלקם חדשים; מלחמה עד להכרעה הסופית.

בני הנוער בהחלט יאהבו. ולנו הפחות צעירים/ות, אלה שזכרונם/ן לא מה שהיה לא נותר אלא לבקש להקדים לספר שכזה הקדמה קצרה ובה יוצגו בחטף גיבורי הספר הקודם, שנקרא כבר לפני זמן רב, וחלקו אבד בהמולת היומיום והספרים האחרים.

ערפילאה – שובו של פי-עשר. גלית דהן קרליבך. הוצאת כנרת זמורה ביתן. 256 עמודים

לרכישה

לרכישה דיגיטלית

אלה יווניה קוראת ספרים