אדם זר – הרלן קובן

אדם זרסודות. לכל אדם יש כאלה. ישנם סודות שאנו מסתירים מפני עמיתים לעבודה, כדי שלא יוכלו להכנס עמוק מדי לחיינו האישיים, ישנם סודות שאנו מסתירים מפני אהובינו, שלא לפגוע בהם או שלא להיפגע, וישנם סודות עמוקים מני ים, שאנו משתדלים, ולא תמיד מצליחים, להסתיר מפני עצמנו, כי עצם המחשבה עליהם גורמת לנו אי-נוחות, או כאב, או עצב, או מבוכה גדולים ועמוקים.

"סודות.. הם כמו סרטן. סודות מפרישים מוגלה. סודות מעכלים את הקרביים ולא משאירים מאחור דבר זולת קליפה דקיקה. .." (עמ' 285)

אדם פרייס, עורך דין מצליח, נשוי באושר יחסי כבר לא מעט שנים לקורין, אב לשני בנים שהעניין העיקרי בחייהם הוא מקומם בנבחרת הלקרוס ותוצאות הליגה. ערב אחד, משמעותי מאד לבנים, מיונים לנבחרת הלקרוס, כאשר כל האבות נמצאים במגרש, ניגש אדם זר לאדם ולוחש לו כי לאשתו יש סוד אפל, בן שנתיים בערך, סוד שיכול להעיב על כל חייהם.

והחיים נכנסים לסחרור.

היידי דן, אשה לא צעירה במיוחד, שילדיה כבר בגרו, פגשה חברות, מין מפגש שבועי שכזה, עניין של נשים, כנראה, יושבות, צוחקות, דנות בעניינים אלה ואחרים, נטענות באיזו אנרגיה מיוחדת, וחוזרות לחייהן. בתום הפגישה ניגש אליה גבר זר ומספר לה כי לבתה, זו הנמצאת בקולג' בעיר אחרת, יש סוד. סוד נורא ואיום. אם לא תשלם סכום כסף מסוים, הסוד הזה יהפך לנחלת הכלל.

זמן מה לאחר מכן נמצאת גופתה של היידי דן.

אין קשר ידוע בין אדם פרייס להיידי דן. חוץ מהזר המסתורי.

ביד אמן פורש קובן סיפור, או שמא – סיפורים, שמאחורי כל אחד מהם מסתתר סוד, וכל סוד טומן בחובו הרס ושינוי חיים לנושאיו ולבני משפחותיהם.

וכל סוד יכול להיות הרסני, וכל גילוי של סוד יכול להיות חוויה מזככת, וכל חוויה מזככת יכולה להיות פתח לחזרה בתשובה, לחיים נקיים וטובים יותר.

רק שבדרך, כאמור, אנשים נרצחים, נשים נסחטות, ואדם פרייס, שכלל אינו מודע לכל הדברים הללו, צריך רק למצוא פתרון לבעיה המשפחתית שלו, ההולכת ומסתבכת.

כשספר של הרלן קובן תורגם לראשונה לעברית, הוצע לקוראים לקנותו, ואם לא יאהבו אותו, יוכלו להחזירו לחנויות. כנראה שלא הרבה החזירו, משום שמאז תורגמו ספרים רבים שלו, ואחד מהם הגיע סוף סוף גם אלי.

טוב מאד לסוגתו; הופך דפים, מרתק, כזה שהחיים עצמם ממש מפריעים לקריאתו.

כדאי (לסוגו)

אדם זר – הרלן קובן. תרגום: קטיה בנוביץ'. הוצאת כנרת זמורה ביתן. 349 עמודים

The Strangr – Harlan Koben

לרכישה

לרכישה דיגיטלית

אלה יווניה קוראת ספרים