זה שאוהבים – ג'ניפר ויינר

%d7%96%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%95%d7%94%d7%91%d7%99%d7%9dטוב, זה לא יהיה ממש ארוך, אפילו די קצר. מין ספר כזה שנקרא מהחל עד כלה במהירות ולא נודע כי בא אל קרבו, לא משאיר סימנים, בעוד שבוע או חודש בקושי אזכור שקראתי אותו (והרי לכן עוד סיבה לתחזק בלוג ובו סקירות, פשוט כדי לרענן את הזכרון), לא מגרד, לא כואב, לא יורד חדרי לב או בטן. אוורור קל המאפשר לספר שלפניו לשקוע על כל כובד משקלו, ולהותיר חותמו.

ולפעמים צריך גם ספרים שכאלה.

ספר הוא והיא, הצד שלו, הצד שלה, פרק שלה פרק שלו.

רייצ'ל – ג'אפ (ג'ואיש אמריקן פרינסס), נסיכה יהודיה אמריקנית, נולדה עם מום בלב. מום שחִייב אשפוזים חוזרים ונשנים, סטנטים, ניתוחים, המנעות ממאמץ, חיים על הקצה, במידה מסוימת. אבל יש לה הורים אמידים למדי, ורק אח אחד, כך שאפשר להפנות משאבים לטיפול ולדאגה.

ואפשר (וצריך) לדאוג.

אנדי – בן לאם יחידנית. אביו, ככל הידוע לו, התגייס לצבא ונהרג בגרמניה. אנדי הוא בן לאב שחור ולאם לבנה, שהוריה לא ממש מחבבים את הצירוף הזה, ועל כן יש ביניהם עימותים לא מעטים.

אמו של אנדי נאלצת לעבוד שעות רבות לפרנסתם, והם חיים בשכונה לא-הכי-טובה בעיר, למען האמת גרועה למדי.

כדי לשלוט בכעסיו, מציעה האם לבנה כי בכל פעם שהוא רוצה לכעוס על משהו או מישהו, כעס שבדרך כלל מוביל לאלימות, שבסופו של דבר תפגע רק בו, שיצא לריצה. אבא שלו, כך סיפרה, היה פעם שחקן כדורסל די טוב.

רייצ'ל ואנדי נפגשו, כשהיו ילדים באחד מבתי החולים בו אושפזה לרגל איזה ניתוח, והוא הגיע לחדר המיון עם יד שבורה. על-פי הכתוב על הכריכה האחורית – זו לא היתה פגישה בנסיבות רומנטיות. מצד שני, היא היתה בת שמונה והוא קצת יותר, כך שנסיבות רומנטיות לא בדיוק יכולות להיות שם.

היתה ביניהם שיחה, ואחר כך נפרדו, עד שכמובן, ובמסורת הספרות הרומנרומנטית נפגשו שוב, והתאהבו, אלא שנסיבות החיים וכו' הפרידו ביניהם, וחזרו ונפגשו, ונפרדו וכו'.

ויש לחכות עד הפרק האחרון כדי לדעת אם ישובו להפגש או לא.

כאמור – מעביר זמן מצוין, שלא משאיר משקע כלל, וככזה מומלץ

זה שאוהבים – ג'ניפר ויינר. תרגום: דורית בריל-פולק. הוצאת: מודן. 381 עמודים

Who do you love – Jennifer Weiner

לרכישה

לרכישה בפורמט דיגיטלי

אלה יווניה קוראת ספרים