איש השלג – יוּ נֶסבּו

image_snomannen_masterחברה שלי, נקרא לה מ', נפלה ברחוב ונגרמו לה חבלות ביד ובברך, חבלות שריתקו אותה לביתה. ומאחר שמ' חובבת קריאה, קניתי לה במתנה את "הסיפור של שם המשפחה החדש" רק כדי לגלות שהיא כבר באמצע קריאתו. מ' גם התעקשה שלא אקנה לה ספר במיוחד אלא אביא לה ספרים שקבלתי או קניתי לעצמי, אחרי קריאתם. אז חזרתי לחנות והחלפתי את הספר לשלושה ספרים אחרים (היה איזה מבצע, מאלה שאני תמיד עוצמת עיניים חזק כשאני עוברת ליד חנות, כדי שלא להתפתות), ו"איש השלג" היה אחד מהם.

אחרי "טלגרף אווניו" הארוך והמפורט, הייתי צריכה הפסקה; לא הפסקת קריאה, כמובן, כי זה עניין שלא יעלה על הדעת, אלא קריאה של ספר המסיח את הדעת לגמרי, כזה שכמעט לא יותיר עקבות בזכרון, ואף-על-פי-כן יהנה וירתק.. וספר מתח משובח הוא תמיד התשובה לצורך שכזה. ועוד יותר – ספר מתח של יו נסבו, מסדרת הארי הולֶה, הוא התשובה האולטימטיבית.

וכך קרה, שבאיחור-בלתי-מתקבל-על-הדעת, מאחר שהספר הזה יצא כבר בשנת 2015, וכבר יצא לאור ספר המשך נוסף בסדרה, הגעתי אף אל זה.

הארי הולֶה, זוכרים? הכרתי אותו ב"אדום החזה", השלישי בסדרה, והראשון שתורגם לעברית (בינתיים תורגם כבר הראשון לעברית, ובקרוב אני מקווה שגם השני, ואז לא ישאר לנו אלא לחכות לשמיני, התשיעי והעשירי), בלש משטרה בודד (כמו כל הבלשים הטובים באמת) אלכוהוליסט (נו, ברור), שיש אשה שהוא אוהב אלא שהיא אינה מסוגלת לחיות עם כל הסריטות המלוות אותו (ומצד שני אינה יכולה לחיות בלעדיו), ויש לו עמיתים המכבדים אותו, ומפקדים החוששים מן הפעם הבאה שימיט בושה על עצמו/ על הארגון כשישתה עצמו לדעת שוב.

ובכן, הארי הולֶה דנן, בסיוע עמיתה שהגיעה מן העיר ברגן (צעירה, יפה, נשואה), מתחיל לחקור מקרה העלמות של אשה אחת, ואחר כך של עוד אחת, שתיהן אמהות, שתיהן חיות בשולי או בפאתי העיר, במקומות מבודדים יחסית. לשתיהן יש משהו מן המשותף: שתיהן ביקרו באותה מרפאה עם ילדיהן, היתה איזו בובה של איש שלג באזור בו נעלמו.

כשהחקירה מעמיקה מתברר כי אין הן השתיים היחידות; היו נשים אחרות שנעלמו, גופותיהן של חלק מהן התגלו לאחר מכן, איש השלג היה נוכח, וזה קרה תמיד ביום הראשון של השלג.

ואצל יו נסבו, כמו אצל יו נסבו, אין דקה של שעמום, אין רגע דל. הסודות המוסתרים על ידי אנשים, וההופכים אותם לחשודים אפשריים, חלקם נעצרים ונחקרים. סיפורי העבר ההולכים ונגללים, נשים שנעלמו, ילדים שנותרו מפוחדים. ואין מנוחה עד הדף האחרון, כמעט.

מהפך דפים ומומלץ לגמרי, לסוגתו.

איש השלג – יו נסבו. תרגום: רות שפירא. הוצאת בבל. 486 עמודים.

SnømannenJo Nesbø

לרכישה

לרכישה דיגיטלית (לא, אין לקינדל!)

אלה יווניה קוראת ספרים