סופו של מיסטר Y – סקרלט תומס

סופו של מיסטר Y"ספר קטן בכריכה קשה מצופה בד בצבע קרם עם אותיות חומות על העטיפה ועל השדרה…"

כך מתואר הספר סופו של מיסטר Y שבתוך הספר "סופו של מיסטר Y"

ספר על מסע בזמן ובאין זמן: "אנחנו מסבירים לעצמנו איך הזמן עובד, ולכן את יכולה להריץ בדמיונך את סרט היקום ולהיות בטוחה שידוע לך איך נראה אותו חלק של הזמן שאנחנו קוראים לו 'אתמול', אבל אתמול קיים רק מפני שהמצאנו אותו: הוא לא אמיתי."; באין מקום ובכל מקום, בתודעה ובכל התודעות, בעולם הזה ובעולם מקביל, תוך התיחסות לתורותיהם של היידגר, דרידה, לאקאן, פיסיקאים מדורות שונים… שאלות של אמונה – יש או אין אלוהים? אלוהים אחד? הרבה אלוהימים? "בראשית היתה המילה, והמילה היתה עם האלוהים, ואלוהים היה המילה".

אריאל, גבורת הספר, דוקטורנטית באוניברסיטה, מצליחה בדרך פלא להשיג ספר שהעותק היחיד הידוע שלו שמור בגרמניה. הספר הזה נחשב למקולל – מי שקורא בו מת או נעלם.

בקריאתה בספר, ומה שבא בעקבות הקריאה, יוצאת אריאל למסע מרתק בחלל וזמן תוך שימוש מבריק בתיאוריות פילוסופיות מודרניות, פרדוקסים ותיאוריות פיסיקליות. את כל דרכה מלווה תעלומת מסתורין – העלמו של המנחה שלה מן האוניברסיטה, שהסימנים מורים שגם הוא נתקל בספר המקולל.

מרתק, מקורי, מעורר מחשבה

מומלץ ביותר

ובנוסף – רק מלים טובות יש לי לומר על התרגום המשובח של ג'וד שבא, וגם על העטיפה המושקעת של הספר.

סופו של מיסטר Y – סקרלט תומס. תרגום: ג'וד שבא. הוצאת ידיעות ספרים (431 עמודים)

ותודה לפרופסור פנחס אביבי שהקדיש לי שעה קלה ביום הששי האחרון, והאיר עיני בהסבריו מהו "אתר" מהי "מכניקת הקוואנטים" ולמה היא כל כך מסובכת, והבטיח להביא הסבר מהו "החתול של שרדינגר" – שגם ליימנית כמוני תבין. (אביבי הוא פרופסור לפיסיקה בגמלאות, שנושאי השיחה העיקריים שלו בדרך כלל הם – מוסיקה, כדורגל והממלכה המאוחדת)

(פורסם ב- 19.2.2008 בפורום הספרים ב- YNET)

(The End of Mr. Y – Scarlett Thomas)

אלה יווניה קוראת ספרים