מעֵבר לקצה – סי-ג'יי בוקס

מעבר לקצה.jpgקיץ. חם. מהביל. זמן מצוין לצאת לפגרה מהספרים ה"רציניים" (ודאי וודאי אחרי 2666 והשלישי) ולהתאוורר לרגע עם איזה מותחן-שאי-אפשר-להניח-מן-הידיים / מדיר-שינה. מן הסוג של קרא/י ושכח/י.

כזהו בדיוק מעֵבר לקצה, מותחן המכיל את כל המאפיינים של מותחנים – גיבור בודד, שאין לו ריחיים של משפחה על צווארו, רודף צדק, מחוספס, חובב אלכוהול וסיגריות.

גיבור שכזה הוא קודי הויט:

"… קודי נולד פגום. מי שיצר אותו פישל כשהרכיב את הכבלים, והם תמיד גרמו לקצר או התחממו יותר מדי בזמן הלא נכון. קודי יכול כנראה להאשים את המשפחה שלו, זבל-לבן, על הנטיות הפליליות ועל המשיכה להונאה עצמית ולנטילת תרופות ללא מרשם, אבל הוא לא האמין בהצדקת התנהגות רעה בעזרת זיבולי שכל רגשניים כאלה. קודי לא היה אדם טוב והוא היה בלתי כשיר להיות טוב, אבל זה לא אומר שהוא לא ידע לזהות ולכבד טוב, והוא היה עושה הכול – הכול – כדי להגן על מי שבורכו בחיווט נקי ותקין." (עמ' 101)

קודי, שפעם היו לו אשה וילד, ועכשיו הם חיים במקום אחר עם איש "מסודר" הרבה יותר; קודי שפעם היה משתכר עד אין סוף, ועכשיו הוא מנסה להיגמל, אבל לא מסיגריות.

קודי זה נקרא לחקירת מה שנראה כהתאבדות או תאונה בבקתה שנשרפה, יחד עם חלק מן הראיות, והגשם השמיד עוד כמה, ועכשיו עליו להחליט, הוא ושותפו, אם זו תאונה, או התאבדות או רצח.

זה תמיד יותר נוח אם זו תאונה או התאבדות, וכך נוטים כל הסובבים אותו להחליט, אבל קודי הויט מתעקש שזהו רצח (ומובן שהוא צודק, הוא הרי גיבור הספר).

תוך כדי חקירה עולה הצורך לצאת בעקבות טיול בן שבוע בשמורת ילוסטון, שבו, באיזה צירוף מקרים, מטיילים גם בנו של קודי יחד עם אביו-החורג-לעתיד.

והנה נוספו לנו גם רכיבה על סוסים בטבע פראי, בתנאי מחנאות (אמריקאית, כמובן).

עוד יהיו כאן חשדות בשותפים ושוטרים אחרים, עיכובים, מעשי גבורה, נרצחים נוספים, וכמובן – פתרון שלא היה עולה על דעת הקורא/ת כלל וכלל.

וכל הדרך עד הפתרון וה"סגירה" היא דרך מותחת, מרתקת, מדירה שינה מן העפעפיים (עד שלא נגמר, לא הולכים לישון)

מותחן מן הסוג של פעם, הסוג הטוב, בלי תוספות, בלי אווירה, בלי תיאוריות פילוסופיות, בלי אג'נדה.

ממתק קיצי מבורך

מומלץ מאד. לסוגו.

מעֵבר לקצה – סי-ג'יי בוקס. תרגום:יוני רז פורטוגלי. הוצאת עם עובד. 404 עמודים

Back of Beyond – C.J. Box

לרכישה

אלה יווניה קוראת ספרים