חזק מחרב – ג'פרי ארצ'ר

חזק מחרבספירת מלאי

חמישה ספרים, עד כה, בסדרת "דברי ימי קליפטון”, שיש ביניהם קשר (כמובן) שאי אפשר לעצור באחד מספרי הסדרה, כי תמיד, אבל תמיד, הסוף פתוח, והפתרון יבוא מיד בתחילת הספר הבא.

דמויות הממשיכות מספר לספר: ג'יילס ברינגטון, חברו הטוב של הארי קליפטון, אמה, אשתו של הארי קליפטון ואחותו של ג'יילס, הארי קליפטון עצמו, סבסטיאן, בנם של הארי ואמה, וירג'יניה פנוויק, אשתו הראשונה, ועתה לשעבר, של ג'יילס ברינגטון, אלכס פישר, חברה הטוב של פנוויק.

פישר ופנוויק מהצד של "הרעים", כל השאר מן הצד של ה"טובים".

נושאים מתמשכים – חברת הספנות ברינגטון, הבחירות לפרלמנט והתחרות בין ג'יילס ברינגטון לאלכס פישר על המקום בפרלמנט, ענייני בנקים, מועצות מנהלים.

נושאים חדשים – ברית המועצות, סופר נרדף בברית המועצות, חומת ברלין, עניינים בברלין. ובתמצות – הגוש הסובייטי מול העולם החופשי. משפט דיבה שמנהלת פנוויק כנגד אמה קליפטון.

נושאי משנה – סבסטיאן וארוסתו, קאופמן, חברו של סבסטיאן מבית הספר שאביו, במקרה, מנהל בנק, בנקאי תורכי שאינו מצליח לקבל רשיון בנקאות באנגליה (בגלל מוצאו?), והופך לידידו של סבסטיאן.

נושאים שלא ישתנו לעולם – מאבקי כח, מאבקי כבוד, הטובים – טובים, הרעים – רעים. הפרשיות הופכות מופרכות יותר ויותר; הארי, למשל, שהכעיס את הסובייטים בנאומו בועידת הסופרים הבינלאומית במוסקבה, בקראו לשחרור של סופר רוסי, דיסידנט הנמק בסיביר, עקב ספר שכתב ומעולם לא פורסם על סטלין, מגיע למוסקבה, שוב, כדי למצוא את העותק האחד המוסתר של הספר, שחמק מידי הקגב, ומחליט כי משהשלים משימתו הוא יכול להמריא מיד בחזרה ללונדון. כאילו שלא יכול היה לדעת שיעקבו אחריו, ויעצרו אותו.. וזוהי רק דוגמה אחת מני ספור כמובן.

הספר מסתיים דקה לפני פסק הדין בעניין תביעת הדיבה.

וטוב שיש בידי הספר הבא, שנשלח אלי לא מכבר, ומאחר שהיה הששי בסדרה, ומאחר ששכנעוני שני אנשים שונים שצריך לקרוא מהתחלה, הגעתי עד הלום. הספר ייקרא במהלך הימים הקרובים, ואחר כך, אם הסדרה לא תגמר, אחכה שיצא הבא בתור, או שלא אחכה. החזקתי מעמד יפה עד כה.

אפשר לקרוא, אם קוראים את כל השאר

חזק מחרב – ג'פרי ארצ'ר. תרגום: כנרת היגינס-דוידי. הוצאת מודן. 422 עמודים.

Mightier than the Sword – Jeffrey Archer

לרכישה

לרכישה דיגיטלית

אלה יווניה קוראת ספרים