מן המפורסמות הוא כי יש בעולם רק מספר מועט של סיפורים וכי אותם סיפורים שבים ומסופרים בדרכים שונות, על ידי מספרים שונים, ועל כן נהנית הקוראת לשוב ולקרוא אותו הסיפור שוב ושוב, ובכל פעם ליהנות מן הפרשנות החדשה שניתנה לו. עוד אמת המקובלת על כולם היא שהרומן הרומנטי נכתב על פי נוסחה לאורך שנים, וכי […]
לאורך כל זמן הקריאה בספר המצוין הזה, לא יכולתי שלא לחשוב שכולו הוא "תמצית הישראליות", או לפחות "תמצית הישראליות התל-אביבית". להוציא המצב הגיאו-פוליטי, כמובן, כך שהספר יכול היה להכתב בכל זמן בעשרים השנים האחרונות וכנראה אף בעשרים השנים הבאות, לפחות, וכלל לא יורגש מחוץ למקום ולזמן. כי יש בו הכל בספר הזה, הכל המוכר כל […]
אין לי מושג איך הוא עושה את זה, ישי שריד, אבל מתחילת הספר ועד סופו, כולו סיפורו של הגיבור, מחשבותיו, העובר עליו, הרצונות, השאיפות, האכזבות, ולרגע אחד, לא הצלחתי, אפילו לא קצת, לגלות בתוכי איזו אמפתיה או סימפטיה לגיבור הנ"ל, שי תמוז שמו, ואפילו לא חמלה. כלל. גם לא בהתחלה, כשעוד היה בצד "הנכון" (?) […]
ספר רביעי בסדרה "בית סלאו". לכאורה אפשר היה לצפות להרפיית המתח, קצת, אולי לכתיבה קצת פחות סוחפת ומרתקת. לכאורה. אבל לא! גם בספר הרביעי מוסיף מיק הרון להחזיק את הקוראת בגרון עד הסוף כמעט, ואז בסצנה קצרה של סיום, סצנה רווית פעילות ואלימות, לפתור את כל העניינים שנותרו פתוחים, להוסיף פרק סגירה, ולהותיר משהו לפעם […]
אחרי שקראתי את "סודות של חיים מופלאים" של סוזן מייסנר, נשארתי עם מין הרגשה כזו טובה ונעימה. ספר מרתק למדי, שהוא גם רומן הסטורי, שעוסק לא בדמויות משנות ההסטוריה ותולדות הזמנים, אלא דווקא באנשים שחיו בתקופה, ואיך נראו חייהם. מהפך דפים לגמרי, ותיאור נפלא של התקופה. וידעתי שארצה לקרוא עוד משלה. וכך הגעתי את "טבעם […]
אלמלא הגיע הספר הזה לידי, באחד הימים, ככל הנראה לא הייתי קוראת את הראשון בסדרה, וכך הייתי מחמיצה סופר מעולה לגמרי. אלמלא היה הלילה האחרון, כמו אלה שלפניו, לילה לבן, כנראה הייתי מתמהמהת בסיומו של הספר הזה. אבל היה לילה לבן, והספר הראשון בסדרה היה מוצלח ביותר, אז קראתי. וקראתי, וקראתי. השארתי קצת להיום, אבל […]
לילות לבנים הם זמן מצוין לקריאת ספרים. קריאת ספרים כמו "אפלה" היא דרך מצויינת להעביר את הזמן, בלי צורך להביט שוב ושוב בשעון. פשוט לקרוא. סיפוריהן של שלוש נשים , כל אחת בזמן אחר, כל אחת מוצגת באופן אחר. הראשונה, הגיבורה הראשית – הוּלדה הרמנסדוטיר, חוקרת משטרה, על סף פרישה, המתבשרת יום אחד כי היא […]