מתח

השתיקה – יאן קוסטין וגנר

שוב – ספר מתח המתרחש בסקנדינביה. פינלנד הפעם. וחידוש – הסופר הפעם גרמני. אבל כל השאר – כמו רוב ספרי המתח הסקנדינביים בני זמננו – טוב למדי. חוץ מהשמות, כמובן, הבלתי ניתנים להגייה.  שנת 1974. נערה צעירה נעלמת. גופתה נמצאת לאחר זמן מה, נמשית מאגם אחד. אבל עוד לפני כן נמצאים אופניה עליהם רכבה זרוקים. […]

עזאזל – בוריס אקונין

באיחור, לא מבוטל כלל, הגעתי אף אני אל ספרי פנדורין. בעצם, אל הראשון שבהם – עזאזל. מותחן חדש כמעט לגמרי, שנכתב כולו בסגנונם של גדולי הסופרים הרוסים של המאה ה- 19, כולל שימוש במילות התואר המתאימות ובשפה הגבוהה. תענוג  הזמן, כאמור, המאה ה-19, קצת אחרי אמצעה. אראסט פנדורין, פקיד רישום זוטר, נקרא לחקור בפרשה די […]

סתת האבן – קמילה לקברג

ספר מתח. שבדי. זהו. אמרתי כל מה שצריך. כי ברור שהוא יהיה מותח, וברור שהוא יהיה טוב, וברור שהוא יהיה מרתק, ויהיה בו קצת עומק מעבר לספרי המתח ה"רגילים" (אלה שקראנו פעם, שהיו מצויינים ונוסחאתיים במידה זו או אחרת). אז כן. גם סתת האבן הוא כזה: מותח, מרתק, מעמיק, מפתיע. ספר מתח שבדי, כבר אמרתי. […]

הילד במזוודה – לינֶה קוּבֶּרבּול | אגניטָה פְרִיס

נניח שאת אשה שעוסקת במקצוע טיפולי כלשהו, ונניח שיום אחד חברה שלך, חברה טובה, הכי טובה אולי, מבקשת להפגש אתך באופן דחוף ומבקשת ממך להוציא איזו מזוודה מתא שמירת חפצים בתחנת הרכבת. ונניח שהוצאת את המזוודה, ועל-פי ההוראות המדוייקות של חברתך את פותחת את המזוודה במקום נסתר יחסית, ומוצאת בה ילד. בן שלוש. מעולף, כנראה […]

התופת – דן בראון

אחרי ספר מהפך קרביים כמו "השיבה הביתה" מוכרחים לקחת פסק זמן, ולו קצר ביותר, כדי להשיב את פעימות הלב לסדרן ואת הנשימה לקצב היומיומי. "התופת" הוא בדיוק ספר מתאים לכך. מסוג הספרים המרתקים ומהפכים דפים, לוקחים את הקורא/ת לעולמות רחוקים או קרובים אך שונים. אלה שגיבוריו הם ללא חת, יפים ותמירים (תמיד) מלאי תושיה, חכמים. […]

הפירמידה – הנינג מנקל

ישנן נוסחאות אחדות לכתיבת ספרי מתח, כאלה המוכרות לכל חובבי הסוגה: הגיבור יהיה, בדרך כלל, בודד במידה מסוימת, בין שהוא במשטרה, בין שהוא פועל בעצמו. בעברו תהיה אשה, אולי גם ילד או ילדה. הוא יהיה חובב אלכוהול וטבק, לפחות עד העת האחרונה, עת סיגריות הפכו לעניין מגונה מעט. התעלומות תהיינה כביכול קלות לפתרון. הפתרון יהיה […]

פופקורן – בן אלטון

האם המציאות משתקפת באמצעי התקשורת, בסרטים, או הם היוצרים אותה את המציאות? האם הסרטים האלימים גוררים אחריהם התנהגות אלימה או רק משקפים חברה אלימה? האם נוכחות מצלמות הטלוויזיה מעצימות (או אף גורמות ל)אירועים, או שמא הן רק עדות אילמות למתרחש?  ברוס דלמיטרי הוא במאי סרטים הוליוודי ידוע ומוכר שסרטיו עוסקים באלימות, סקס, אלימות, הרג, רצח, […]

אלה יווניה קוראת ספרים