האישה בתא מספר 10 – רות וייר

כוכבת אינסטגרם מאוסטרליה מתה על ספינה של מיליארדר ביוון  כך בישרו הכותרות בעתונים אך לפני שבוע

היעלמות העיתונאית בצוללת: הממציא הדני פיטר מדסן הואשם ברצח כותרות מחודש ינואר השנה, שסיפרו את סיפורה של עיתונאית שבחודש אוגוסט 2017, עלתה על צוללת של ממציא, איש עסקים דני,כדי לראיין אותו. היא נרצחה והצוללת טובעה כדי להעלים את גופתה ואת הראיות לרצח.

"הֶארינְגֶיי אֶקו, יום שבת 26 בספטמבר. תיירת לונדונית נעדרת מספינת שיט נורבגית" (עמ' 140)

"חדשות הבי-בי-סי, יום שני, 28 בספטמבר. האישה הבריטית הנעדרת, לורה בלקלולק – גופה נמצאה על ידי דייגים דנים." (עמ' 169)

קשה כבר לדעת האם המציאות מחקה את הספרות או להיפך, הספרות נותנת רעינות למציאות.

לו, לורה בלקלוק, עיתונאית כתבת במגזין טיולים עלתה על ה"אורורה בוראליס", ספינת טיולים למאיון העליון, במסע ההשקה לעיתונאים ומקורבים במיוחד; מסע שיועד לקדם, בהמשך, את מכירות הסיורים בספינה לאלה החושקים בכך, ויכולים להרשות לעצמם, כמובן.

כמה ימים לפני היציאה לשיט, נפרצה דירתה של לו, באישון לילה. היא התעוררה במהלך הפריצה, משום ששנתה היתה קלה, ולאחר מכן, גם לאחר שהחליפה מנעול והוסיפה הגנות, הפכה שנתה לטרופה ומסויטת, ומועטה ביותר. לא בדיוק הלך הרוח המתאים לשיט תענוגות.

ושיט תענוגות אכן היה מתוכנן. באורורה בוראליס היו עשרה תאים בלבד, כל אחד מהם סוויטה מאובזרת ומצוידת כיאות לבני המעמד הרגילים לתפנוקים, עם חלון ומרפסת הנפתחים לים. חדרי ההסבה והאוכל מרוהטים בפאר ומוארים בנברשות קריסטלים. טבח מיוחד נשכר כדי להנעים לחיכם. הכל היה כה מבטיח.

בלילה הראשון באונייה התעוררה לו, ששנתה, כאמור, קלה ביותר, מרעש בסוויטה הסמוכה, תא מספר 10, צעקה, ואז משהו שנשמע כאילו נפל למים, וכשהציצה למרפסת ראתה מה שנדמה לה כיד. ערב קודם לכן פגשה את השכנה בתא הסמוך, ומתוך חשש לשלומה הזעיקה את הדיילים, העומדים לרשות האורחים 24 שעות ביממה (כיאות לספינת תפנוקים שכזו). להפתעתה התבשרה כי האורח לתא מספר עשר ביטל את בואו, וכשנפתח התא, אכן היה ריק מאדם ומכל חפץ, מסודר וממתין לאורח הבא.

החל מאותו רגע החלה לו לחקור, ולקבל מדי פעם רמזים אנונימיים לחדול, משום שאין זה עניינה, משום שהיא נמצאת בסכנה משום שהיא תוחבת אפה לעניינים של אחרים.

ספינה בלב ים, אין תקשורת עם החוץ, אין דרך להודיע על חשדותיה, או סתם לדווח עד שיעגנו. יותר מפעם נאמר לה לחדול, יותר מפעם אחת נרמז לה כי אולי אינה יציבה נפשית דיה, אולי שתתה יותר מדי (היא שתתה לא מעט) עד ש…

במקביל, מביא המספר היודע-כל, בסופו של כל פרק, ידיעות מן החוץ, דיווחים עיתונאיים על העדרה של העיתונאית לורה בלקלוק, על דאגתם של בני משפחתה ובן זוגה. ורק אנחנו הקוראות והקוראים יודעים מה קורה, רגע אחרי רגע.

ספר מרתק ומהפך דפים. מצוין לסוגו. נקרא בנשימה אחת (כמעט)

האישה בתא מספר 10 – רות וייר. תרגום: יסמין קלין. הוצאת: נ. 350 עמודים.

The Woman in Cabin 10 – Ruth Ware

לרכישה (ספר כרוך בלבד. לא מצאתי בפורמט דיגיטלי)

אלה יווניה קוראת ספרים