קְרֵס – מאריסה מאייר

כמו שני הספרים הקודמים בסדרת "תולדות הלבנה" גם הספר הזה מסתיים בסוף פתוח, למרבה האכזבה (מצד הקורא/ת) ולמרבה השמחה מצד הסופרת / המשווקים/ המו"לים וכו', כי מי לא ירצה לדעת "מה קרה אחר כך?".

מצד שני, גם זה, כמו שני קודמיו, מהפך דפים, נחמד, מרתק, נבלע במהירות וכיף גדול להעביר איתו זמן בין ספרים "רציניים", מין הפוגה שכזאת.

אם בספר הראשון "סינדר" נערה צעירה בחלקה בת אנוש, בחלקה בנויה מחלקים אלקטרוניים שנועדו להחליף איברים שנפגעו פעם, המייצגת את סינדרלה מאגדות הילדים (בת חורגת למשפחה, האב מת, האם החורגת שונאת אותה, שתי אחיות חורגות, תחרות על לב הנסיך וכו') ובספר השני "סקרלט", פגשנו את תואמת כיפה אדומה והזאבים (והסבתא, בספר השלישי "קרס" אנו פוגשים מישהי המזכירה עד מאד את רפונזל, שנכלאה בטירה, וצימחה שער ארוך-ארוך, זו שעל צמתה טיפס האביר כדי להצילה.

ובכן, קרס זו נכלאה בלווין המקיף את כדור הארץ, ועוקבת עבור המלכה הרעה לונה, מן הירח, אחרי בני האדם, הקיבורגים (בני אנוש שיש להם חלקים אלקטרוניים, והם חסרי זכויות אזרח), ושאר הברואים על פני הכדור, וכן אחרי הספינות והתשדורות, וכל מידע שחשוב למלכה לדעת.

המלכה, שואפת להנשא לקיסר קאי, בחור טוב בדרך כלל, שהפוליטיקה הבין-גלקטית נכפתה עליו עם מותו של אביו, והעומד בראש חבר העמים המזרחי והאיחוד הארצני, כדי שתוכל להשתלט על כל כדור הארץ ומשאביו. לרשותה עומדים צבאות עזים יותר מאלה של כדור הארץ, ויותר מכך – חיסון למגפה שהשתלטה על כדור הארץ, המפילה חללים, ואין להם מרפא כלל. איחוד מלכותי שכזה, שנעשה למורת רוחו של הקיסר, המאוהב בסתר בסינדר (עוד מהספר הראשון), אמור להיות מלוּוה בחוזה על פיו כדור הארץ יוגן מפני התקפות נוספות מן הירח, והחיסון למחלה יופץ בין כל אנשי כדור הארץ.

סינדר שחברה לסקרלט ולאנשים נוספים בספר הקודם, נחושה בדעתה לא לאפשר לנישואין הללו להתקיים. מצד שני, היא נחשבת עבריינית נמלטת, וכל אנשי וצבאות המלכה מחפשים אחריה.

מתישהו, כמובן, יחברו שלושת הנשים הצעירות הללו ויאחדו כוחות כדי להלחם במזימותיה של המלכה הרעה, יזכו לעזרה וסיוע בלתי צפויים לאורך כל הדרך, ייפרדו וייפגשו, ובעיקר, יסיימו עוד שלב בדרכן לניצחון (אם יגיע), מתישהו באחד הספרים בעתיד (על פי ויקיפדיה, ישנם ארבעה ספרים בסדרה, חוץ מספרי הספין-אוף), כך שכנראה הסוף קרוב יותר מן המצופה.

מלבד כתיבתה הקולחת מעלה מאייר על סדר היום נושאים כמו זכויות שוות לכל, וכמובן – גיבורותיה הן בעיקר נשים, כאשר הגברים (הטובים והרעים) הינם ניצבי משנה בלבד.

הספר יועבר בשמחה לבני הנוער הממתינים לו.

ְקְרֵס – מאריסה מאייר. תרגום: יעל אכמון. הוצאת: כנרת. 480 עמודים.

Cress – Marissa Meyer

לרכישה (ספר מודפס או דיגיטלי. אין לקינדל)

 

תגובה לקְרֵס – מאריסה מאייר

לא ניתן להגיב

אלה יווניה קוראת ספרים