שבוע באמצע החיים – ליעד שהם

"שבוע באמצע החיים"; כותרת מדויקת לשבוע הזה שממש עכשיו נגמר. שבוע עמוס מטלות, בעבודה ומחוצה לה, עם נסיעות ארוכות מהרגיל (לא, אי אפשר היה לקרוא בדרך!). אחרי ספר שהכביד במיוחד על הנפש.

טוב שיש ספרים כאלה, שהופכים את הקריאה לתענוג צרוף בלי צורך לחשוב יותר מדי (אפילו את הרוצח גיליתי לפני שהגעתי אליו במהלך הקריאה), בלי צורך להתעמק בנפש האדם. קריאה שהיא זורמת וכיפית ונעימה. זה בדיוק מה שהייתי צריכה.

ובעוד "עשרות הספרים הממתינים להיקרא" תובעים את תשומת לבי וזמני מן המדף, החלטתי "לנוח" קצת מקשיי החיים המזומנים לגיבורי וגיבורות כל כך הרבה ספרים. לליעד שהם תמיד יהיה ספר מתאים בדיוק לזמן הזה.

גילי קורמן, עורך דין זוטר במשרד לא גדול, עוסק בתחום הכה-לא-מרתק של צוואות וירושות (החדר האחרון במסדרון המשרד), רווק עם חברה שהוא רוצה להתחתן איתה כי כבר הגיע הזמן להתמסד, אמא שלוחצת שכבר יתחתן, שני חברים טובים. חיים רגילים ולא מרתקים במיוחד.

עד שלמשרד נכנסת גאיה, כוכבת טורי הרכילות, אשה עשירה שבעלה לשעבר, בעל מוניטין מפוקפקים באשר למקור הכסף שלו, מרצה מאסר בבית הכלא. גאיה הגיעה כדי להכין צוואה, ובה המוּטב הוא קורמן, חבר ילדותה.

מובן שמאחורי הרצון הזה מסתתר סיפור, ומובן מאליו שהסיפור הזה יהפוך את חייו של קורמן, ויוציא אותו מ"מסלולו" הרגיל, למשך שבוע (כנרמז בכותרת).

וכך – במשך אותו שבוע ילוּוה הסיפור במשטרה ובריונים, רצח (מוכרח להיות רצח) יפיפיות מסתוריות, מרדפי מכוניות (כאן, אצלנו, באיילון היי-ווי), דירות מסתור וכל המרכיבים העסיסיים יותר או פחות של סיפור מתח.

ושהם בהחלט יודע לכתוב סיפור מתח; אפילו שאנחנו מכירים את כל הרחובות והסמטאות בהן מתחוללת העלילה, אפילו אז קשה להניח את הספר מהיד (אלא אם כן רוצים לתהות, איך זה שלנו לא קורים דברים משונים כאלה, או שלפחות נהיה עדים להם, באותם רחובות ממש).

מומלץ לגמרי לסוגתו.

שבוע באמצע החיים – ליעד שהם. הוצאת: כנרת. 335 עמודים

לרכישה

לרכישה בפורמט דיגיטלי (לא לקינדל)

אלה יווניה קוראת ספרים